התמודדות עם שינויים

"אם אתה לא יכול לעוף, רוץ. אם אתה לא יכול לרוץ, לך. אם אתה לא יכול ללכת, זחל. לא משנה מה אתה עושה, אתה חייב להמשיך לנוע קדימה" (מרטין לותר קינג)

החיים מזמנים לנו שינויים. לעיתים אנו בוחרים בשינוי, לעיתים השינוי נכפה עלינו מכורח הנסיבות. תקופת הקורונה גרמה להרבה אנשים לחשב מסלול מחדש בין אם מרצון, בין אם בלית ברירה.

כאשר אתם עומדים בפני שינוי משמעותי בחייכם, מה מעוררת בכם מחשבה זו? איזה רגש עולה בכם כשאתם חושבים על כך? אולי תחושה של מועקה או לחץ, או שמא שמחה וציפיה? אולי הרגשות מעורבים?

הרבה מהשינויים בחיינו מאופיינים בתחושות מעורבות, השאלה היא במה אנו מתמקדים יותר, ברגשות השליליים או החיוביים?

מאחר והאנרגיה שלנו זורמת למקום בו אנו ממקדים את תשומת הלב, חשוב להכיר את עצמנו ולדעת איך אנו מתנהלים. האופן בו נתייחס לשינוי ישפיע על התוצאות אותם נשיג בחיינו. רבי נחמן מברסלב אמר "אתה נמצא במקום שבו נמצאות מחשבותיך, תדאג שמחשבותיך נמצאות במקום בו אתה רוצה להיות", היכן אתם רוצים להיות?

פעמים רבות כאשר אני שואלת מתאמנים שלי מהן התוצאות שהם רוצים להשיג בחייהם, אני חווה קושי מצדם. אין להם מושג מה לענות. אם אין לנו יכולת לראות בעיני רוחנו את הדברים, כיצד נגיע אליהם?

חשוב מאוד לאסוף מידע על השינוי. מטבע הדברים, ככל שיהיה יותר ידע כך מפלס הפחד והחששות ירד. השאלה היא מהיכן מתחילים לאסוף מידע.

היכולת שלנו לחפש מידע לגבי השינוי עולה ככל שהמטרה ברורה לנו יותר. אחרי הכל ,איך נדע היכן לחפש אם איננו יודעים מה אנו מחפשים? לכן, השלב הראשון יהיה הצבת המטרה. ככל שהגדרת התוצאה שאנו רוצים להשיג תהיה ספציפית יותר כך יקל עלינו להגיע אליה.

קחו עצמכם לעתיד, חישבו איך יראה העתיד שלכם כשהמטרה תושג. דמיינו כיצד אתם מרגישים, מה אתם חושבים, מה אתם אומרים לעצמכם, מה אתם רואים לנגד עיניכם ומה אתם שומעים מסביבכם, חשבו על כל זה בזמן הווה, כאילו אתם נמצאים שם עכשיו, הרגישו את החוויה. מחשבה יוצרת מציאות, איזו מציאות אתם רוצים לייצר לעצמכם? לאילו תוצאות תרצו להגיע בחייכם?

פעמים רבות אנו מונעים מעצמנו מלהגיע למטרות אותן הצבנו לעצמנו, מסיבות שונות. לעיתים זה יהיה משום שאיני מאמין כי אני מסוגל להגיע לאותה תוצאה שבה אני חפץ, אני מאמין שאין לי את היכולת לעשות דבר מסוים, אין לי את מה שדרוש לכך. אמונות מסוג זה חוסמות ומגבילות את היכולת שלנו להגיע לתוצאות מקסימליות ולמצות את מלוא הפוטנציאל הטמון בנו. למעשה אנו אסירים הנמצאים בשבי מחשבותינו.

שימו לב ממה מורכבות מחשבותיכם, מה אתם אומרים לעצמכם ביחס ליכולותיכם או לחוסר היכולת שלכם להשיג תוצאות בחייכם. האם מחשבותיכם מאופיינות בדיבור חיובי או שלילי. מאחר והאנרגיה זורמת למקום שתשומת הלב מתמקדת בו, דברו לעצמכם במונחים חיוביים. אמרו לעצמכם מה אתם רוצים ולא מה אתה לא רוצים. שלילה קיימת רק בשפה, על מנת להבין מה רצינו לשלול יש לחשוב על הדבר אותו אין אנו רוצים ורק אז לבטלו. בכך אנו מסיטים את תשומת הלב למשהו שאיננו חפצים בו. לכן, חשבו על מה אתם כן רוצים והזרימו לשם את כל האנרגיה המנטלית שלכם.

כשאתם מאמינים כי אינכם יכולים להשיג דבר מה, שאלו את עצמכם מה נדרש לכם כדי להשיג את התוצאה? אילו יכולות ומשאבים חסרים לכם על מנת להגיע לזה. משהגעתם להבנה של מה חסר לכם, חשבו עתה האם יכולות ומשאבים אלה באו בעבר לידי ביטוי באופן שנעזרתם בהם כדי להשיג מטרות שונות. חשבו על הצלחות שהיו לכם בתחומים שונים, האם השתמשתם ביכולות ובמשאבים החסרים לכם כרגע על מנת להגיע למטרה שהצבתם לעצמכם? סביר להניח שהתשובה תהיה חיובית.

עכשיו משהבנתם כי יש לכם את מה שדרוש, שאלו את עצמכם מה מונע מכם מלהשתמש בהם כדי להשיג את מה שאתם רוצים. בעצם, מהי הסיבה להמנעות. לרוב ההמנעות נועדה להשיג לנו דבר מה שחשוב לנו, יש לה כוונה חיובית עבורנו, אולי הגנה מפני מפח נפש אפשרי, למנוע מעצמנו אכזבה במידה ולא אצליח כפי שרציתי או קיוויתי, אך כפי שאמר הרמן הסה "יש כאלה החושבים כי להאחז בקיים זה מה שהופך אותנו לחזקים, אך לפעמים זוהי היכולת לשחרר" וכשמשחררים את האמונות המגבילות, הרבה דברים מתאפשרים.
ולמרות כל זאת, לא תמיד הדברים מצליחים לנו כפי שרצינו, אך מאחר ובכל דבר שקורה לנו יש למידה, במידה ולא נצליח כפי שרצינו, נשאל מה לא עבד עבורנו, מה היינו צריכים לעשות אחרת כדי להצליח. ברגע שהבנו זאת, הרי שלא נכשלנו אלא למדנו שיעור נוסף בחיים, והלמידה הזאת היא שמצמיחה אותנו ומאפשרת לנו להמשיך ולנוע קדימה, כי "החולשה הגדולה ביותר שלנו נמצאת בויתור. הדרך הבטוחה ביותר להצלחה היא תמיד לנסות לפחות רק עוד פעם אחת" (תומס אדיסון)
וזכרו :כשאנחנו בתנועה מתמדת קדימה, אף פעם איננו יכולים לדעת לאן השינוי יכול להגיע

כתבה: אורית פרי, NLP Trainer, מנחה בכירה במרכז מטרות



צאו לדרך חדשה עם הכלים והמוצרים שבחנות שלנו!
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
Call Now Buttonצרו קשר