"יותר שפע – יותר מחסור" – הדרכה המבוססת גם עקרונות מתחום ה- NLP

"יותר שפע –יותר מחסור" הדרכה המבוססת על עקרונות מתחום ה- NLP.

הרשימה הבאה המוכרת היטב לכל הורה:
יום הולדת שנה – מסעדה יוקרתית.
יום הולדת שנתיים – מופע ליצנים.
יום הולדת שלוש – תיאטרון בובות ומופע קסמים.
יום הולדת ארבע – יורודיסני.
בת/בר מצווה – לימוזינה, קליפ, שמלת מעצבים, הופעה של משה פרץ.

והיא רק רשימה חלקית כי מתווספים אליה נעליי בלנסטון, תיקי ניקי, סמרטפונים חדישים , והרשימה עוד ארוכה.

לילדים שלנו יש הרבה יותר ממה שאנחנו בגילם יכולנו לחלום, הם לא צריכים לחכות ליום הולדת או פסח כדי לקבל את המתנה הנחשקת – הכל זמין, מהיר, כאן ועכשיו, והרי זה טבעי – למי ניתן אם לא לילדינו?! ורובינו נותנים, בכל הזדמנות, כשיש סיבה וגם כשאין, העיקר שלילדינו האהובים לא יחסר דבר.

אז איך יכול להיות שילדינו המוקפים בים של צעצועים, אטרקציות ושפע מכל סוג לעתים כל כך קרובות משועממים. לפי הנתונים שהתפרסמו בספטמבר 2017 כ-3-2 אחוז מהילדים (אחד בכל כיתה) וכ-8 אחוז מהמתבגרים (בין שניים לשלושה בכיתה) באוכלוסייה הכללית בישראל סובלים מדיכאון.

אחת הסיבות היא נתינה בלתי מידתית, השפע שבעצם יוצר מחסור.

איך זה ייתכן ששפע יוצר מחסור ?

"יותר שפע –יותר מחסור" -הדרכת בשיטת ה- NLP

הילדים שלנו גדלים לעולם מלא בגירויים – מסכים מהבהבים, אורות, אין סוף חלונות ראווה על מטר מרובע, אינסטגרם ויוטיוב, וכמובן כל הגירויים שאנחנו מספקים להם.
ובעצם ריבוי הגירויים הזה יוצר דפוס התמכרותי, ממש כמו אצל הנרקומנים – ככל שיש יותר גירויים חזקים סף הגירוי עולה וכדי להגיע לאותה רמת ריגוש והנאה נדרשת ״מנה״ גדולה יותר בכל פעם.

על ידי הנתינה החומרית וריגושים זמינים ובלתי פוסקים אנחנו :

  • פוגעים ביכולת של ילדינו ליהנות ולהתרגש מהדברים הקטנים בחיים.
  • מלמדים אותם שהשמחה, האושר וההתלהבות תמיד תלויים במשהו שיש שם בחוץ.
  • מייצרים להם אשליה שהחיים הם לונה פארק אחד גדול והשגרה נתפסת כמשהו חריג.
  • מכניסים אותם למירוץ מטורף אחרי הדבר הבא מבלי לפתח יכולת ליהנות ממה שכבר יש.

אז אם כדי לרגש את הילד שלכם אתם צריכים להזמין לו טיסה לירח, ואם המילה ״משעמם״ נמצאת אצלו בשימוש לעתים קרובות, אם טיול בלי אטרקציות יוצאות דופן מבאס אותו – יכול להיות שהוא התחיל להתמכר.

כולנו פועלים ממקום טוב שרוצה להעניק לילדינו את הטוב ביותר, והנתינה הטובה והבריאה היא מידתית, הרבה פחות חומרית, והכי חשוב – יוצרת רגש ולא ריגוש.

"יותר שפע –יותר מחסור" -הדרכת בשיטת ה- NLP

אז איך עושים את זה? הינה מספר עקרונות, גם מתחום ה- NLP, להתחיל איתם:

  • מחליטים שזה מספיק חשוב לנו כדי לא להיגרר ל"כולם עושים / לכולם יש / מה יגידו השכנים"
  • משקיעים בנתינה הרגשית של תשומת לב, חום, אהבה, משוב מצמיח שמחבר את הילד. למשאבים והיכולות שלו  ומלמד אותו שהוא שווה בזכות מי שהוא  ולא בזכות מה שיש לו.
  • מצמצמים את זמן המסכים לטובת זמן המשחקים פנים מול פנים ותקשורת בינאישית מעצימה ומפתחת.
  • מלמדים צרכנות נבונה, במיוחד ע"י דוגמא אישית ומגיל צעיר.
  • נותנים לילד לצפות ולחכות למתנה הנחשקת במועד המתאים וכך להתרגש באמת כשהוא מקבל אותה.
  • דואגים שיהיו לילד לא רק זכויות אלא גם חובות, וכך מאפשרים לו להרגיש מועיל ותורם.
  • עוזרים לילד למצוא תחביבים נחשקים ומרגשים.
  • מעודדים את הילד לכבד, להרוויח  ולהתנהל עם כסף מגיל צעיר.

ויכול להיות שאם קראתם עד כאן זה אומר שהשורות האלה גרמו לכם להרהר ואף להתעניין במה שיש ל-NLP להציע, ואולי גם לשקול מחדש ולהחליט אחרת.

 

בהצלחה !

 

*נכתב על ידי יעל גוסיס, מנחת NLP בכירה במכללת "מטרות"



צאו לדרך חדשה עם הכלים והמוצרים שבחנות שלנו!
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
Call Now Buttonצרו קשר