גבולות, חופש ומה שביניהם

חיי רובנו הם אוטוסטרדה של נתיבים רבים, כשבדרך כולנו נדרשים לתמרן בין ה- "רוצה" ל"צריך", בין ה- "חייב" ל"אפשר". החברה המודרנית מקדשת את החופש לרבדיו השונים, ובכל תחומי החיים. ההורים שבינינו חווים את סוגיית החופש באופן משמעותי אף יותר, לא רק בשל החופש האישי שמקבל הגדרות חדשות, אלא גם עקב הצורך למצוא את שביל הזהב בין חינוך ילדינו לחופש לבין הצבת הגבולות.

אז מהו בכלל חופש?
מהי המשמעות של להיות אדם חופשי?
האם גבולות מגבילים את החופש?

 

אולי זה יישמע פרדוקסלי – אך גבולות וחופש הם אחד!

גבול וחופש

בכל דבר ובכל מקום, בתוכנו ומחוצה לנו, יש גבולות – הגבולות הגנטיים, גבולות הגוף והפיזיולוגיה, גבולות פיזיים של מקום, גבולות של זמן (יום ולילה, עונות השנה), חוקים, מנהגים, תרבויות, שעות וימי פתיחה – בכל דבר שאליו נפנה את תשומת ליבנו נגלה שתמיד יש גבולות כלשהם, בתוכם אנחנו חיים ופועלים. לפעמים אפשר להזיז, להרחיב ולשנות גבולות (הגענו לחלל), אך אי אפשר להיפטר מהם לחלוטין! (עדיין נדרשת חליפת חלל)

גבולות הם אלה שיוצרים את החופש ומגדירים אותו, בדיוק כפי שהדמות מקיימת את הצל, ובלי אור לא נוכל להגדיר חושך. נרצה או לא – החופש נמצא תמיד בתוך גבולות כלשהם.
הכרת והבנת הגבולות הינה הכרחית על מנת להבין איך העולם שלנו פועל ומהם כללי המשחק.

חופש וגבול ומה שביניהם בשיטת ה NLP

אז במקום להשלות את עצמינו ברדיפה אחרי החופש המוחלט, נכיר את הגבולות ואת משמעותם, נחפש דרכים להרחיבם כשצריך, והכי חשוב – נמצה את 100% החופש שיש לנו – החופש שבתוך הגבולות.

אפשר וחשוב לאפשר גם לילדינו ללמוד להכיר בגבולות המציאות לצד מימוש החופש האישי:

  • ניתן להם להחליט מה קודם ומה אחר כך במסגרת הזמן שיש
  • ניתן להם לנהל את דמי הכיס במסגרת הסכום שנוכל להקצות
  • ניתן להם לבטא את עצמם בכל דרך שלא פוגעת באחרים
  • ניתן להם לבחור אילו יכולות לפתח במסגרת הכישרונות שלהם

תומס ג'פרסון אמר פעם שמחיר החירות הוא ערנות נצחית . כשאנחנו בוחרים את דרכינו מתוך מודעות וערנות לעצמינו ולמציאות, אנו מממשים את החופש ונוהגים באחריות .

נכתב על ידי יעל גוסיס,
NLP TRAINER, מנחת תהליכי פריצת דרך.

 

רוצים להתקדם ולצמוח? הצטרפו עוד היום לקורס NLP PRACTITIONER

לחצו כאן לפרטים והרשמה >>



צאו לדרך חדשה עם הכלים והמוצרים שבחנות שלנו!
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
Call Now Buttonצרו קשר