כמה עובדות על כוחו של הדמיון

כולנו משתמשים בדמיון על בסיס יומיומי, כשאנחנו נזכרים בחוויה שקרתה בעבר או כשאנו מפנטזים על משהו שעתיד לקרות, אך רובנו איננו מודעים לכוחו העוצמתי של הדמיון להשפיע על חיינו.
למעשה, המחשבות שרצות לנו בראש הן כמו סרטי קולנוע. אנו מקרינים את ה"סרטים" שלנו על המסך הפנימי שבתוך ראשנו. הסרטים שאנו מקרינים משפיעים על רגשותינו, תחושותינו, התנהגותנו, ביצועינו, תפישותינו, בריאותנו וחיינו…
כאשר אנו מקרינים בקולנוע המנטאלי שבראשנו "סרטי איכות" אנו מרגישים חיוביים ועוצמתיים, ואילו כאשר אנו מקרינים "סרטי אימה" אנו חרדים ולחוצים.
הבשורה הטובה היא שזו אינה גזירת גורל. אנו יכולים לצאת מה"סרטים" שלנו ולקחת שליטה על ההפקה, העריכה והבימוי של הסרט. בעזרת כלים פשוטים של "דמיון מודרך", באפשרותנו להדריך ולנווט את הדמיון לעבוד לתועלתנו, לשפר את החשיבה שלנו וכתוצאה מכך גם את חיינו.

להלן מספר נתונים על כוחו של הדמיון:

כל שינוי מתחיל בדמיון!

איננו יכולים לבצע שום פעולה עתידית, אפילו הפשוטה ביותר, מבלי לראות אותה תחילה בדמיוננו.
ללא הדמיון לא הייתה מתאפשרת שום פעולה הנחוצה לקיומנו היומיומי.
לדוגמה, אם אני רוצה לשתות מים אני צריכה לדמיין את הפעולה הזו תחילה, על מנת שהמוח ייתן את הפקודה לשרירי היד להימתח, להגיע אל הכוס ולאחוז בה, ולהגישה אל הפה. מבלי שאדמיין תחילה את הפעולה הזו, היא לא תוכל להתבצע.
לפיכך, אם ברצוננו להשיג משהו במציאות, אנחנו חייבים לדמיין אותו תחילה. כפי שאמר וולט דיסני "אם אתה יכול לחלום את זה – אתה יכול לעשות את זה!".
כאשר אנשים אומרים משהו כמו "בחלומות הכי פרועים שלי אני לא יכול לראות את עצמי…", אתם יכולים להיות בטוחים בוודאות מוחלטת שאכן זה לא יקרה.
לפיכך, אם ברצוננו להשיג תוצאה כלשהי, עלינו לדמיין אותה תחילה.

התפתחות אנושית יכולה להתרחש רק באמצעות הדמיון.

התפתחות דורשת חשיבה על רעיונות חדשים ועל אפשרויות שטרם קיימות במציאות. לפיכך, בלעדי הדמיון, לא הייתה מתאפשרת יצירתיות ולכן גם לא הייתה מתרחשת התפתחות אנושית כלשהי.
כל פריצות הדרך בתחומי חיים שונים, הינן תוצר של שימוש בדמיון, על זה אמר אלברט איינשטיין "דמיון חשוב יותר מידע".

הדמיון הוא אמצעי לטרנספורמציה.

הדמיון מהווה חלון לעולמנו הפנימי, ובכך מאפשר לנו התבוננות על רעיונותינו, רגשותינו ופרשנויותינו. מכיוון שבדמיון הכל אפשרי, הוא מאפשר לנו להתעלות מעל מגבלות המציאות והסילופים שמכוונים באופן לא מודע את חיינו. כאשר אנו תקועים בבעיה ולא מוצאים לה פיתרון, החיבור לדמיון יכול לסייע לנו למצוא פיתרון יצירתי שקודם לכן נעלם מעינינו. הדמיון הוא שפת האמנות, הרגש והאני הפנימי.

הדמיון משפיע גם על הגוף ולא רק על הנפש!

מחקרים רבים בתחום הבריאות מוכיחים את כוחו של הדמיון לרפא או להביא להפוגה במחלות כרוניות או במחלות קשות ולהקל על כאבים פיסיים. כיום מקובל ללוות טיפולים רפואיים קונבנציונאליים בתהליכי עבודה עם דמיון מודרך.

מעבר לכך, לדמיון עוד הרבה שימושים מגוונים.
באמצעות דמיון מודרך ניתן להעצים את הביטחון העצמי, להשתחרר מטראומות עבר, ולהתחבר לרגשות חיוביים ואמונות עוצמתיות.
ניתן לסכם ולומר, שלדמיון ולהשפעותיו – אין גבולות!

נכתב ע"י רונית גולדברג, NLP Master Trainer



צאו לדרך חדשה עם הכלים והמוצרים שבחנות שלנו!
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
Call Now Buttonצרו קשר