מיון הסביבה הפנימית שלנו – יצירת סביבה אקולוגית

מכירים את החתול הג'ינג'י המשדל אותנו למחזר פסולת לפי סוגים? כל פח בצבע אחר, סגול, חום, כתום, כחול, צהוב, אפור ובכל פח סוג אחר של פסולת.

יש הממחזרים באדיקות ויש המשליכים הכל לאותו פח, כל סוגי הפסולת מתערבבים זה בזה ניטמנים באדמה וגורמים לנזק סביבתי.

‏מיון ומחזור פסולת מסייע לסביבה אקולוגית ובריאה יותר. במעשים פשוטים אנחנו יכולים לצמצם את הנזק שגורמת פסולת שנערמת. כשאנו ממיינים אנו מפרידים את מה שניתן למחזר לבין מה שאינו ניתן למיחזור אותו מטמינים באופן שימנע זיהום של הסביבה.

אם מיון ומחזור פסולת מסייע לסביבה אקולוגית, אולי ניתן ליישם תובנה זאת גם לגבי הסביבה הפנימית שלנו – המחשבות, הרגשות והמעשים שלנו?

כשאנו ממיינים פסולת בסביבה הפנימית שלנו, אנו יכולים על ידי שינויים קטנים בחיי היומיום שלנו, לתרום לסביבה פנימית אקולוגית, בריאה ומאוזנת יותר. אז בואו נתחיל למחזר:

1.נתחיל במיון המחשבות שלנו:

‏ אנו יכולים למיין את המחשבות שלנו לחיוביות ושליליות. מחשבות שליליות יכולות להזיק לרווחה הנפשית שלנו, בדיוק כפי שפסולת שאינה ניתנת למחזור מזיקה לסביבה.

על ידי בחירה מודעת במחשבות חיוביות ותרגול הודייה, אנו יכולים ליצור סביבה פנימית הרמונית יותר.

צרו לעצמכם הרגל: בכל יום כשאתם קמים בבוקר חשבו על 3 דברים חיוביים שאתם רוצים שיקרו לכם במהלך היום ובסוף כל יום לפני השינה חשבו על חמישה דברים לפחות עליהם אתם מודים, אולי תגלו שחלק מהרשימה מכילה את מה שזימנתם לעצמכם בבוקר😊

‏2. מיון רגשות:

‏בדומה למיון פסולת, אנו יכולים למיין את הרגשות שלנו לרגשות חיוביים ושליליים. רגשות שליליים, כגון כעס או קנאה, יכולים לזהם את הסביבה הפנימית שלנו, להשפיע על מערכות היחסים שלנו ועל רמת האושר שלנו. מיחזור רגשי כרוך בהכרה ובהבנה של רגשותינו, ואז בחירה מודעת לתעל אותם בדרכים בונות. על ידי מיחזור רגשות שליליים כמו כעס או עצב, אנו יכולים להפוך אותם לחמלה, חוסן ואמפתיה. בדיוק כמו גינה, הרגשות שלנו דורשים טיפול, תשומת לב והזנה כדי לפרוח, הרגשות שלנו מזינים את הסביבה הפנימית שלנו. על ידי אימוץ מיחזור רגשי, אנו יכולים ליצור קרקע פורייה בתוכנו, לטפח צמיחה אישית וחוסן.

כשאתם חווים רגש שאתם מפרשים אותו כשלילי, זהו מה הכוונה החיובית שיש לו עבורכם ומצאו חלופה לכוונה זו. אם לדוגמא זיהיתם שהכעס שלכם משיג עבורכם ביטוי עצמי, אולי כתיבה ביומן או עיסוק בפעילות יצירתית כלשהי יוכלו להוות חלופה לזה.

כשאנו בוחרים דרכים בריאות להביע ולנהל את הרגשות שלנו, זה מאפשר לנו לשחרר את השליליות ולטפח רגשות חיוביים, מה שמוביל למערכת אקולוגית רגשית בריאה ומאוזנת יותר.

‏3. מיון פעולות:

‏בדיוק כפי שמיון פסולת כרוך בהפרדה בין חומרים הניתנים למחזור לבין חומרים שאינם ניתנים למיחזור, אנו יכולים למיין את הפעולות שלנו לאלה התורמות באופן חיובי לסביבה הפנימית שלנו ולאלה הפוגעות בה. פעולות קטנות כמו מודעות להרגלים שלנו יכולות להשפיע באופן משמעותי על יצירת סביבה פנימית אקולוגית יותר.

תשאלו את עצמכם אילו הרגלים שלכם אינם משרתים אתכם, שימו לב להרגלי האכילה, שתיה, עישון, פעילות גופנית…אמצו לעצמכם הרגלים אחרים שמשרתים אתכם ויכולים לתרום לטיפוח הסביבה הפנימית שלכם.

‏4. קומפוסט חוויות שליליות:

‏במיון פסולת, קומפוסט מסייע להפוך פסולת אורגנית לאדמה עשירה בחומרים מזינים. באופן דומה, בסביבה הפנימית שלנו, אנו יכולים ליצור קומפוסט של חוויות שליליות על ידי למידה מהן ושימוש בהן כהזדמנויות לצמיחה. על ידי ניסוח מחדש של אתגרים ומכשולים כשיעורים בעלי ערך לחיים, אנו יכולים להזין את ההתפתחות האישית שלנו וליצור מערכת אקולוגית פנימית עמידה לאורך זמן.

חשבו על חוויות שאתם תופסים אותן כשליליות, שימו לב מה למדתם מתוך זה, איך חוויות אלה עיצבו את מי שאתם היום? כל חוויה שחווינו, כל התנסות שהתנסינו בה היו שיעור לחיים.

‏5. מיון הסביבה האנושית:

‏ יצירת סביבה פנימית אקולוגית דורשת רשת תומכת. הקפת עצמכם באנשים חיוביים ובעלי ערכים הדומים לשלכם יכולה להשפיע מאוד על הסביבה הפנימית.

טפחו מערכות יחסים עם אנשים שמרוממים אתכם ומעוררים בכם השראה. אם יש בסביבתכם אנשים מסרסים, רעילים, אולי זה הזמן המתאים לחשוב על הקשרים מחדש. אחרי הכל, סביבה הרמונית היא מפתח לאקולוגיה.

‏6. שמירה על אורח חיים בריא:

‏אורח חיים בריא חיוני לסביבה הפנימית והחיצונית שלנו. בדיוק כפי שמיון פסולת מקדם סביבה נקייה ואקולוגית, כך שמירה על בריאותנו הגופנית באמצעות פעילות גופנית סדירה, אכילה מזינה ומנוחה מספקת תורמת למערכת אקולוגית פנימית מאוזנת. גוף ונפש בריאים מאפשרים לנו להיות פרודוקטיביים יותר, ממוקדים יותר ומודעים יותר.

הסביבה הפנימית שלנו כוללת את המחשבות, הרגשות והפעולות שלנו. על ידי מיון המחשבות, הרגשות והפעולות שלנו, קומפוסט של חוויות שליליות, טיפוח רשת תומכת ושמירה על אורח חיים בריא, אנו יכולים ליצור מערכת אקולוגית פנימית מאוזנת יותר.

אז שנתחיל למחזר?

כתבה אורית פרי, NLP Trainer



צאו לדרך חדשה עם הכלים והמוצרים שבחנות שלנו!
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
Call Now Buttonצרו קשר